fbpx

Ansatte bruker mer tid på å koordinere arbeidet sitt enn å faktisk jobbe.

Innhold

Roadmap

Ansatte sier i økende grad at unødvendige møter har redusert produktiviteten deres i løpet av arbeidsdagen, ifølge en ny undersøkelse av nærmere 10 000 arbeidere utgitt av programvareselskapet Asana. I gjennomsnitt bruker ansatte 58 prosent av dagen på arbeidskoordinering i stedet for å fokusere på sin faktiske jobb. Nær en fjerdedel sier også at de har for mange møter, som bidrar til nedgang i produktiviteten.

Undersøkelse fra Microsoft

Data fra Microsoft peker også på en overflod av møter. Når vi ser på bruken av Microsoft Teams, fant forskere nylig at ansatte har tre produktivitetstoppere: før og etter lunsj, og mellom kl. 18:00 og 20:00.

Microsoft antyder at det er bevis på at arbeidere bruker fleksibiliteten til å jobbe hjemmefra for å håndtere arbeidsbelastningen. Etter slutten av den tradisjonelle arbeidsdagen finner noen ansatte seg bedre i stand til å fokusere uten en byge av møter og meldinger.

Organiser arbeidsflyten

Fleksibilitet rundt arbeidsplassen gir ansatte friheten til å optimalisere timeplanene sine for egne behov, men ledere må fortsatt organisere arbeidsflyten og etablere mål for å flytte organisasjonen fremover. Planlegging av færre møter og bedre kommunikasjon av ansattes forventninger kan være nøkkelen til å øke produktiviteten, antyder Asanas.

Prosjektledelse

Når dette er sagt er det flere områder i en arbeidsdag som den ansatte bruker unødvendig tid på. Prosjektledelse er en viktig faktor, fordi du får et overblikk over oppgavene, milepælene og kommunikasjonen som kreves for å utføre dem effektivt.

Ved å ha et skybasert system kan du håndtere oppgavene dine hjemmefra eller eksternt ved hjelp av planr. Få oversikt over oppgavene du skal jobbe med sammen med prioriteringer, tidsfrister, timelister og alt av materiell på ett sted. En stor fordel er chatter og videokonferanser. Ett klikk er alt som trengs for å komme i kontakt med en kollega uansett hvor du er.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Opprett din helt egen digitale arbeidsplass,
gratis

Du vil også kanskje like disse?

Produkt

Prosjektstyring

Bedre arbeidsflyt i hverdagen med planr.

Chat

Kommuniser med ansatte og kunder med integrert chat

Timeregistrering

Hold oversikt over tisbruk på oppgaver og prosjekter

CRM

Datadrevet CRM For Moderne Teams & Samarbeid.

Nettmøte

Enkelt opprett eller bli med i digitale møter.

Whiteboard

Slipp kreativiteten løs med vårt eget digitale whiteboard

HR

Full kontroll over deg og dine ansatte.

Nyheter

Informasjon

Hjelp

Her finner du help og løsninger til plattformen

Om oss

Hvem vi er

Omtaler

Hva andre sier om oss 💜

API

Dokumentasjon for å ta i bruk vår API

Kontakt oss

Lurer du på noe? ta kontakt

Last ned

Last ned Planr på utvalgte plattformer

Brand

Vår merkevare og profilering

For Studenter

En plattform for studiehverdagen

Følg oss på sosiale medier

Kontakt salgsavdelingen