Som dere sikkert har lagt merke til så har Planr endret både sin utforming av logo, farger og innhold. Vi har vært gjennom en stor prosess hvor hele plattformen er totalomvendt og laget på nytt.
Liten bakgrunnshistorie
Vår første plattform Planr v.1 var et komplett CRM system for sosiale medier. Her hadde vi funksjoner som planlegging av innlegg, analyser og innsikt. I tillegg så jobbet vi med annonseringsfunksjoner som stod for tur.
Dette var i bunn og grunn en god idee, men det oppstod to hovedproblemer🤔:
- Ingen av modulene var plattformbasert. Dette vil si at alt som foregikk var løpende integrasjoner til Facebook. Dette gav store problemer ettersom Facebook kontinuerlig oppdaterte sine API’er. (dette var flere ganger i uken). Når de da rullet ut disse oppdateringene så var vi nødt til å oppdatere våre koblinger, ellers så stoppet funksjonene våre å fungere. Dette gav tilslutt utrolig med hodebry og kontinuerlig overvåkning av plattformen som ikke var lønsomt på langsikt. Men jeg skjønner større programmer som Buffer, ettersom de har utrolig mange dyktige ansatte som kan sitte å oppdatere dette. Mens vi bare var 4 stk.
- Facebook rullet ut sin helt egen Business suite hvor du nå fikk muligheten til å gjennomføre flere av våre funksjoner i deres system. Dette gjorde det utrolig vanskelig å selge inn, ettersom deres program er gratis…
Planr var nå i et stadie hvor vi enten måtte kjøre 100% og dedikere alt vi hadde i et håp om at dette skulle kunne gå, eller scratche alt og starte fra bunnen.
En ny ide💡
Planr har lenge vært et CRM system for sosiale medier. Men etter mye tanker frem og tilbake, så landet vi på at:
«Hvorfor ikke lage et komplett crm system for enhver bedrift?»
Lars 🙂
Og det var da Planr v.2 ble født.
Plattform
Vår nye plattform skulle basere seg på samme type rammeverk og ha en saas mulighet for å spare oss for mest mulig tid.
Vi brukte allerede på denne tiden mange ulike programvarer som; Monday, Trello, Hubspot, 24sevenoffice, zoom, Teams og Slack.
Dette gjorde at vi fikk en knallgod idee: Sy sammen alle de beste funksjonene som disse plattformene tilbyr i et samlet system.
Og det stoppet ikke der, vi så etterhvert at det var rom for å utvide modulstabben med nye funksjoner.
Den første versjonen av Planr hadde 3 aktive funksjoner, ikke så mye å skryte av.
Denne nye og oppdaterte har i dette skrivende øyeblikket 32 ulike funksjoner som er integrert i skya uten eksterne koblinger. Fantastisk ellerhva? 😁
Her er utklipp fra vårt gamle system for dere som ikke fikk sjansen til å bruke dette:

Logo
Etter at vi bestemte oss for en helvomending av plattformen så var det essensielt å komplimentere dette med en ny og moderne logo som kunne representere vår visjon fremover💭.
Vi startet fra scratch og gikk over elementer som var essensielt for vårt varemerke og landet på ulike punkter:
- Vi heter Planr og ønsker å beholde vår «p» som ikon.
Det neste på lista var fargevalgene. Vi var allerede svært fornøyde med fargekombinasjonen fra før, men vi følte den ikke hadde nok energi i seg🎇.
Vi ønsket også en logo som reflekterer plattformen vår.
Og her er resultatet:
Gammel logo

Ny logo
